SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri muhtevain nazik olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz heveslialım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı ustalıklemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak muhtevain meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı biraz henüz heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk temizışı sağlamlar.
Bu dü kavram, muhtevaerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise maksat henüz ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu eyitmek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz sağlıklı ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.