Klima aletinin zamanı beşeriyet kadar eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor hazırlamak için hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için su gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kellelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk önemli kullanım yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hin 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden yol vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kellelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi eden bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, elan asude ve feyizli yaşayabilmek için klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima gösterişli olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya anlayışyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam beğenme etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Daha çok klima bulunmayan anlayışyerlerinde sima çaldatmaışmak istememektedir. Önce anlayışyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor çeyizı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinlemek için kullanılan bir çeyiz olmaktan çızevcep, kışın da ısınmak için yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye kellelamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği alınsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde bayağı karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana amelî seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, essah montaj icraatının binalmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin birlikte işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima çeyizı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak önemsiz bir tetebbu binalmalıdır.